Followers

Friday, May 9, 2014

Pembedahan Apendiks




ini wajah selepas disahkan apendiks aku perlu dibuang
sakitnyer hanya Allah saje yang tahu
huhuhu
sebelum di operate, doktor2 nie asyik suruh aku batuk aje...
nak sahkan aku betuk2 apendiks atau tak....SAKIT KOT BILA BATUK
uhuk, uhuk, uhuk

Alhamdulillah, aku tidak mengambil masa yang lama utk masuk ke bilik bedah...
sebaik sahaja aku disahkan apendik, aku terus puasa...lebih kurang jam 9.00 pagi
hihihi...sebenarnyer dah xselera nak makan...SAKITTTTTTT

dari hospital sabak bernam.....dibawa ke hospital teluk intan
first time naik ambulan...
sakitnyer....jln dah la xrata, melompat2 aku kat dlm ambulan

lebih kurang jam 9.00 mlm, aku dibawa masuk ke bilik bedah...
Mr. Hubby xde, die g kuar minum ngan Big Bos sbb ingat aku kene bedah esok pagi...
xlama dlm bilik bedah...lebih kurang kul 11 lebih dah kuar...

al-kisah dlm bilik bedah,
aku terpaksa dibius separuh badan sbb takut komplikasi ngan sakit tiroid...
makanya, aku berada dalam keadaan sedar tp sedikit mamai...
masa nak mula operate, aku boleh suruh doktor tunggu kejap,
kenapa?
sbb aku rasemata pisau tu duduk atas perut aku....huhuhu
sepanjang pendedahan, 2 kali aku hentikan penbedahan,
kenapa pulak yek?
aku sesak nafas sbb rase jantung mcm nak tercabut bila diorang suction darah keluar...
mmg mengerikan...
aku merasa la doktor dok belek2 aku punyer rahim...
sbb dah alang2 bukak perut, cek la apa yang patut...
tiada sebarang ketumbuhan...

selesai operate, 
aku minta nak tengok apendiks yang dipotong..
doktor tunjuk jauh...aku suruh letak sebelah mata, al maklumla....rabun
apendiks aku kurus aje...
doktor kata, apendiks aku bocor
patutlah darah aku warna coklat...



wajah control ayu...
padahal sakit nyer bila nak bangun lepas kene bedah...
thanks to Mr. Hubby yang tekun menjaga aku..



walau hospital nie panas...sbb pakai kipas...
tp aku suka doktor kat sini,
klu aku tanyer pasal sakit aku, mesti terangkan ngan detail...
terima kasih Hospital Teluk Intan

aku telah menjalani operation nie setahun yang lalu
22 April 2013

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...