Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, November 10, 2011

Kasih: BAB 4

Sudah seminggu aku mengenali Azlan. Tadi waktu rehat, Faizal jumpa aku. Dia kata Azlan nak jumpa. Apahal pulak...Aku ada buat salah ke? Entah-entah dia marah pasal hari tu tak. Mampuslah aku.

"Siti Norsyahira Bt. Abdul Aziz", panggil Cikgu Ros.
"Eriy, cikgu panggil", beritahu Eiza.
"Ada ape?"
"Syahira, cepat ada orang nak jumpa", beritahu Cikgu lagi

Aku pun melangkah terpaksa ke luar dari library. Budak ni tak tahu ke, orang tengah seronok baca buku cerita, dia nak jumpa pulak. Siapa pulak yang suka no kacau aku nie.

"Syira", panggil Faizal.
"apa".
"Cepatla...Azlan nak jumpa kau dekat sana".
"Faizal, aku ada kelas la".
"Alah sekejap aje. Azlan kata kalau kau tak nak datang, dia jerit nama kau kuat-kuat".
"Jeritla kalau berani".
"Azlan.........."
"OK...OK...Aku pergi jumpa dia"

Aku masuk semua ke library.
"Edly, Shaz".
"Apa?". Jawab Edly & Shaz serentak seraya memandangku.
"Jom ikut aku jumpa Azlan"
"Buat apa", tanya Edly (sememangnya group aku tak suka aku berkawan dengan Azlan).
"Entah, aku tak tahu"
Aku, Shaz & edly terus keluar dan memakai kasut. Kami berjalan bersama-sama dengan diiringi oleh kura-kura dan kambing (Faizal & Kamil).

~~~~~~~~~~~~~~

"Syira, sebenarnya Azlan dah lama minat kat Syira".
"Apa? Minat dekat Eriy! Sebab apa?"
"Entahla. Tapi sejak tingkatan dua, masa kawan-kawan bercerita pasal awak, saya dapat rasakan seperti ada yang menarik pada diri awak".
"Habis tu, kenapa Azlan xpernah tegur Eriy".
"Lan takut sebab dikeliling awak adalah lelaki".
"Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....(25harkat) takkan takut. Eriy dengar Azlan nie playboy betul ke?"
"Dulu adalah. Tapi semenjak bertemu Syira hari tu, Azlan dah berubah".
"Tiba-tiba aje stop! Eriy tak ada bagu ubat guna-guna pun".
"Syira, can you be serious and listen what I want to talk with you"
"Yelah...yelah.OK, cakap apa Lan nak cakap"
"Syira, sebenarnya Lan sayangkan Syira and can you be my girl, please....".
"Apa!!!jadi kekasih? Oh, NO!"
"Please Syira.....Azlan amat sayangkan Syira. I LUV U"
"Tapi, Eriy bukanlah gadis yang gemar mempunyai kekasih. Satu kekita dulu, Eriy pernah ada kekasih, malangnya Eriy ditinggalkan tanpa pesan. So, Eriy tak nak perkara tu berulang. Lagi satu, Eriy nie tomboy. Kalau tak percaya tanya Shaz".
"Yelah, Eriy memang tomboy Azlan. Lagi pun dia nie otak gila-gila sikit. Sikit aje tau", sokong Shaz.
"Itu tak penting, yang penting Syita sudi jadi girl Azlan".
"Kalau macam tu, tunggu keputusan Eriy malam esok. Tempat biasa. Kalau tak tahu tanya Shaz".


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...