Followers

Wednesday, May 26, 2010

peminat2 ENGLISH DECO

salam...
ari nie xde kate2 utk renungan semua...
sekadar nak promote blog member...

kpd sesape yg berminat dgn brg english style & deco...
boleh la dptkn barangan anda di blog nie....

http://englishdecomania.blogspot.com

Monday, May 24, 2010

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

*buat tatapan semua peminat juara AF8...


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti
(ulang chorus)
Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

*buat tatapan semua peminat juara AF8...


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti
(ulang chorus)
Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

Sunday, May 16, 2010

SeLAmAt HarI GuRU...




guru...
kau terus jd pelita
menerangi hati2 yang gelita...
tanpa jemu
tanpa rungutan
adakalanya...
kau keletihan...
memikirkan bagaimana utk buat yg terbaik...
tetapi aku pasti...
semangatmu xpernah luntur...
selagi kau ikhlas berkongsi ilmumu...
kerana hari ini...anak2 didikmu menjadi manuasia berguna...
menyambung legasi sejarahmu...
ku pohon doa restumu...
agar aku akan mampu utk terus berbakti...
SELAMAT HARI GURU...

Wednesday, May 12, 2010

rutin...



salam...
lately ni,aku sangat sibuk...
walaupun rutin ku agak sama setiap hari...
tp ia tetap meletihkn...
bukan sbb keje yg melambak tp menahan kesejukan yg teramat di opis...
utk org yg xberlemak seperti aku nie...
huhuhu...sungguh menderitakan....

Thursday, May 6, 2010

PUISI : AKAL KATA

Dengan pisau kata
hati terluka

Dengan kuntum kata
nurani berbunga

Dengan akar kata
susila terjaga

Dengan akal kata
hayat bermakna


- Taman Sri Nanding
22 Rabiulakhir 1431
Dicatat oleh Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin

Monday, May 3, 2010

5 cara pilih SAhaBaT...

NASIHAT yang boleh diikuti dalam membina persahabatan ialah sebagaimana pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah saw) kepada anaknya:

Pertama
pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.

Kedua
pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik @ bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya).

Ketiga
pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik @ bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.

Keempat
pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran & kesedihan yang menimpa dirimu,dia suka membantu & meringankanmu serta menghiburkanmu.

Kelima
sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan & bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu. Dalam memilih sahabat kita hendaklah memilih sahabat yang baik agar segala matlamat dan hasrat untuk memperjuangkan Islam dapat dilaksanakan bersama-sama sahabat yang mulia. Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu, Hatimu takut dan gementar kepada kehebatanRabbmu, ..dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzatyang Memiliki mu."


dipetik dari http://kakimotong.blogspot.com

Sunday, May 2, 2010

nak tukar cara penulisan la...

salam...
selalu aje jd silent reader...
cr ilmu mcm mana nak buat penulisanku jd menarik...
nak buat org lain boleh rase nk menangis & ketawa...hehehe


sekarang nie....rutin hidup aku dah bertukar...
3 thn yg dulu..kini tinggal kenangan...
esok aku akan mula buat LATIHAN INDUSTRI...kat IKRAM BANGI..
semoga aku akan jd engineer yg bagus....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...